« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Keti Koti Dialoog Tafel op Kop van Zuid

4 april, 19.00 - 22.00

Keti Koti Tafel juni 2023 Rotterdam

LantarenVenster vormt op donderdag 4 april het decor van de Keti Koti Dialoog Tafel. De Tafel is een samenwerking tussen LantarenVenster, het Luxor Theater en het Nederlands Fotomuseum. Het thema van de avond is ‘Vooroordelen en Verzet’ en heeft als doel een dialoog te faciliteren over de sporen van de slavernij en de koloniale geschiedenis en de gevolgen hiervan tot op de dag van vandaag.

Wat is de Keti Koti Tafel?
De Keti Koti Tafel brengt 100 deelnemers van diverse achtergronden samen om een dialoog aan te gaan aan lange tafels, waarbij iedereen een gesprekspartner van een andere kleur heeft. Gedurende de dialoog, gebaseerd op thema’s en vragen rondom het Nederlandse slavernij- en koloniale verleden, worden persoonlijke ervaringen gedeeld en wordt er zowel gesproken als geluisterd, met gelijke spreektijden en reflecties op elkaars bijdragen. De bijeenkomst start met een openingsritueel en het eten bestaat uit een gereconstrueerde slavenmaaltijd. Tijdens het eten worden treur- en bevrijdingsliederen uit de slavernijperiode gezongen door een koor en worden rituele handelingen uitgevoerd. Allemaal ontworpen om moeilijke onderwerpen bespreekbaar te maken. Movisie heeft de Keti Koti Tafel erkend als een van de drie beste interventies om vooroordelen en discriminatie tegen te gaan.

Locatie:  Lantarenvenster,  Otto Reuchlinweg 996, Rotterdam
Meld je aan via deze link.

Datum:
4 april
Tijd:
19.00 - 22.00
Evenement Categorieën:
,
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Iedere twee weken een update in je mailbox
nl_NLNederlands